I made this widget at MyFlashFetish.com.

MAKLUMAN : ARHAM IRHAMI BIN SUKARNO

>> Tuesday, April 19, 2011



Petang tadi, saya sempat menziarahi adik Arham Irhami bin Sukarno di Wad Kenanga 3A, Hospital Sultanah Bahiyyah. Adik Arham terlibat di dalam kejadian langgar lari baru-baru ini. Kesan kemalangan tersebut, adik Arham diuji Allah s.w.t dengan kecacatan seumur hidup. Kaki kanan adik Arham dipotong sehingga ke paras peha, tangan kanannya pula patah.

Saya melihat ketabahan yang jelas terpancar di wajah Cikgu Sukarno dan isteri beliau. Beliau menyambut tetamu-tetamu yang hadir dengan wajah yang cukup manis, senyumannya tak lekang dari wajah. Apa yang cikgu sempat titipkan kepada saya, "teruskan perjuangan!"

Allahu Akbar! Hebat ujian yang Allah berikan kepada cikgu sekeluarga. Lidah saya kelu tanpa bicara. Adik Arham merupakan seorang ramaja yang cerdas, sentiasa mengikuti program-program tarbiyyah yang dianjurkan.

Semoga adik Arham, cikgu Sukarno dan keluarga tabah serta redha dengan ujian yang Allah berikan kepada mereka.

p/s: kepada sahabat-sahabat, cikgu Sukarno sampaikan salam dengan lafaz Assalamu'alaikum. Doakan cikgu, Arham dan mereka sekeluarga diberikan kekuatan. Sahabat-sahabat dijemput untuk menziarahi adik Arham di wad Kenanga 3A, Aras 3, Hospital Sultanah Bahiyyah Alor Setar.

3 comments:

Nur Afifah Muhamad April 20, 2011 at 10:06 AM  

Orang yang kuat sahaja diuji hebat..Semoga Allah rahmati mereka sekeluarga.

madihah-albiruni April 20, 2011 at 8:14 PM  

Allahu yashfik..teringat pnh amik dia kt skolah dulu..hebat ujian arham..allah

Post a Comment

Our Blogger Templates Web Design

Kepada sesiapa yang ingin mengambil bahan dari blog ini, pihak kami mengalu-alukannya. Sebarkan bahan ini dengan sebaiknya untuk faedah dan kepentingan bersama. Syukran

NASYID FM

Sila download

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP