I made this widget at MyFlashFetish.com.

POLITIK DUNIA; ISLAM VS SEKULAR

>> Monday, February 9, 2009

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Melihat situasi dunia hari ini begitu menakutkan dan menyedihkan. Menakutkan apabila manusia pada zaman ini telah melupakan tugas mereka di atas muka bumi. Bukan sekadar itu bahkan mereka merosakkan muka bumi ini dengan kudrat yang telah Allah kurniakan kepada mereka. Dan situasi dunia hari ini seolah-olah mencari satu sinar yang boleh membawa rahmat kepada manusia sejagat. Dan sinar yang mereka dambakan itu telah sekian lama wujud di atas muka bumi ini. Itulah Islam!

Menyingkap sirah tamadun umat Islam yang lalu, telah membuktikan kepada kita Islam pernah diterima dunia, bahkan pernah menakluki 2/3 dunia. Bermula dari zaman Rasulullah S.A.W. Islam mula berkembang di seluruh jazirah arab, diperluaskan sehingga ke Palestin oleh Khalifah Umar al-Khattab, diteruskan sehingga ke zaman Abbasiyyah sehingga salah seorang dari khalifah bani Abbasiyyah, Khalifah Harun ar-Rasyid pernah berkata kepada langit mendung tetapi tidak menurunkan hujan, “turunlah kamu ke mana sahaja yang kamu mahu, nescaya hasilnya akan sampai ke tangan kami.” Ini membuktikan bahawa Islam pada waktu itu berkembang luas sehingga tidak ada tempat yang tidak menerima seruan Islam.

Ketika Islam sampai ke Andalusia dan telah memasuki sempada Perancis, pihak musuh ‘terjaga’ dari lenanya dengan keadaan terkejut. Mereka bertanya sesama mereka agama apakah yang sedang tersebar ini sehingga sampai ke tempat kita. Lalu pihak musuh mengatur beberapa siri serangan ke atas Islam tetapimereka menemui kekalahan dan Baitul Maqdis ketika itu dikuasai Yahudi Berjaya dibuka semula oleh Panglima Islam Salehuddin Al-Ayubi tanpa menumpahkan walaupun setitik darah! Kota Konstantinopel juga telah berjaya dibuka oleh seorang panglima muda iaitu Sultan Muhammad Al-Fatih. Subhanallah! Betapa indahnya Islam sehingga manusia terpesona dengan cara hidupnya.

Namun, semakin rancak penerimaan masyarakat dunia kepada Islam, maka semakin rancak jugalah pihak musuh untuk menggagalkan Islam daripada memerintah. Dendam Salibiah yang tercetus sejak berzaman lamanya tidak pernah pudar di dalam hati para musuh. Pihak yang menyokong fahaman sekularisme terus berusaha meninggikan slogan mereka untuk menjadikan pemerintahan sesebuah Negara itu tidak terikat dengan Islam, tetapi digerakkan berpandukan hawa nafsu mereka yang tidak pernah kenyang dan jiwa mereka yang sentiasa iri hati dengan Islam. Penulis ingin mengajak para pembaca menyingkap semula sejarah kejatuhan Khilafah Islamiyyah yang terakhir yang berpusat di Turki.

Dua orang pengkhianat Islam, nama mereka akan sentiasa tercatat dalam sejarah hitam kerana merekalah yang membantu Yahudi menghidupkan slogan sekularisme di dalam setiap Negara Islam dengan biadabnya. Merekalah Kamal Atartuk dan Ismat Inono. RAMPASAN KUASA secara biadab dan tidak terhormat yang dilakukan oleh tangan-tangan yang tidak bertanggungjawab ini tidak akan sekali-kali dimaafkan ummat Islam sehingga hari Kiamat. Mereka telah mengkucar-kacirkan pelbagai institusi ketika itu, meresahkan hati para PEJUANG ISLAM. Sehinggalah kita menyaksikan penggulingan Sultan Abdul Hamid yang begitu dahsyat sebagai khalifah terakhir.

Di abad ini, kita dapat melihat sendiri di Palestin misalnya, pihak Fatah pimpinan Mahmoud Abbas telah memerangi para pejuang Islam daripada parti HAMAS dalam merebut kuasa pemerintahan. Lebih menyedihkan apabila mereka tidak memeberikan sebarang pertolongan kepada HAMAS dalam usaha HAMAS mempertahankan hak rakyat Palestin khususnya penduduk Gaza dan memerangi pihak Yahudi yang terus rakus membunuh jiwa-jiwa yang tidak berdosa. Inilah hakikat yang terjadi. Ramai di kalangan pemimpin dunia hanya berdiam diri menyaksikan peristiwa ini bahkan menyokong pula tindakan Yahudi membunuh rakyat Palestin khususnya penduduk Gaza. Sesuatu yang memalukan! Lebih menyedihkan apabila terdapat segelintir pemimpin dunia hari ini menampakkan kebencian mereka kepada Yahudi tetapi dalam masa yang sama mengiktiraf Yahudi sebagai sebuah KERAJAAN HARAM ISRAEL.

Namun, jika kita melihat senario politik dunia pada hari ini, manusia umumnya telah membuka mata untuk menerima Islam semula selepas kejatuhan zaman Khilafah Islamiyyah yang terakhir yang berpusat di Turki. Dalam tempoh sedekad telah memperlihatkan kepada kita semua penerimaan Islam di setiap tempat. Misalnya, ketika berlakunya pilihan raya di Palestin, rakyat Palestin telah melakukan satu tindakan yang bijak apabila memilih HAMAS sebagi parti pilihan dan menolak Fatah dan relitinya HAMAS masih lagi menjadi pilihan rakyat Palestin. Dan beberapa ahli parlimen di Belanda telah dipilih dari kalangan mereka yang beragama Islam. Bahkan Turki ketika zaman kejatuhan Islam telah dilihat sebagai sebuah Negara yang mengasaskan pemerintahan sekular juga telah menerima semula Islam sebagai cara hidup dengan kemenangan parti AKP dalam pilihan raya beberapa tahun yang lalu. Hal ini bersesuaian dengan Islam yang bersifat Syumul (menyeluruh) dan ‘Alamiyyah (universal).

Alhamdulillah serta syabas kepada para pejuang Islam yang tidak pernah berhenti memperjuangkan Islam untuk terus memerintah. Penulis merasakan mereka bukanlah GILA KUASA seperti yang pernah disifatkan oleh sebahagian pemimpin dunia yang tidak bertanggungjawab, TETAPI MEREKA MENGAMBIL SEMULA KUASA DARIPADA ORANG GILA..!

Allah juga telah menjanjikan bahawa yang Haq itu akan terus megah, berada di persada dunia dan yang batil itu akan dihina. Firman Allah di dalam Surah At-Taubah ayat 40:

...dan Allah menjadikan seruan (syirik) orang-orang kafir terkebawah (kalah Dengan sehina-hinanya), dan kalimah Allah (Islam) ialah Yang tertinggi (selama-lamanya), kerana Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

Islam tetap akan menang. Dan bibit-bibitnya telah kelihatan. Hal ini akan dirasai oleh setiap manusia, seluruh Negara yang ada di atas muka bumi ini termasuklah MALAYSIA.!

Wallahu a’alam...

2 comments:

Anonymous,  February 9, 2009 at 11:05 PM  

Sekadar ingat mengingatkan. Sambil berblog, jangan lupa selalu berdoa untuk saudara kita di Palestin. Doa Qunut Nazilah

“Ya Allah, sesungguhnya kami bermohon pertolongan Mu, kami meminta ampun kepada Mu, kami memohon petunjuk dari Mu, kami beriman kepada Mu, kami berserah kepada Mu dan kami memuji Mu dengan segala kebaikan, kami mensyukuri dan tidak mengkufuri Mu, kami melepaskan diri daripada sesiapa yang durhaka kepada Mu.

Ya Allah, Engkau yang kami sembah dan kepada Engkau kami bersalat dan sujud, dan kepada Engkau jualah kami datang bergegas, kami mengharap rahmat Mu dan kami takut akan azab Mu kerana azab Mu yang sebenar akan menyusul mereka yang kufur Ya Allah, Muliakanlah Islam dan masyarakat Islam. Hentikanlah segala macam kezaliman dan permusuham, Bantulah saudara-saudara kami di mana sahaja mereka berada. Angkatlah dari mereka kesusahan, bala, peperangan dan permusuhan.

Ya Allah, selamatkanlah kami dari segala keburukan dan janganlah Engkau jadikan kami tempat turunnya bencana, hindarkanlah kami dari segala bala kerana tidak sesiapa yang dapat menghindarkannya melainkan Engkau, ya Allah.”
Sumber: JAKIM
View Profile: Rantong

Post a Comment

Our Blogger Templates Web Design

Kepada sesiapa yang ingin mengambil bahan dari blog ini, pihak kami mengalu-alukannya. Sebarkan bahan ini dengan sebaiknya untuk faedah dan kepentingan bersama. Syukran

NASYID FM

Sila download

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP