I made this widget at MyFlashFetish.com.

ADIL TETAPI ZALIM

>> Wednesday, February 18, 2009

Assalamu'alaikum...

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Alhamdulillah, 2 ujian getir telah berjaya dilalui. Hati ini amat gelisah, mungkin sahaja Al-Quran yang dihafal sebelum ini dan ilmu Qiraat yang dipelajari selama ini Allah hilangkan. Doa terus dipanjatkan agar Allah memberikan ketenangan. Alhamdulillah, lepas!

Seperkara yang ingin dikongsikan bersama.

Hati kecil ini terus meronta-ronta untuk menyatakan ketidak setujuan (kalau salah betulkan) kepada 'keadilan' yang pernah dan masih disuarakan oleh sekumpulan manusia.

Petang hari Ahad, al-faqir mencapai sebuah akhbar tempatan. Sambil asyik membaca dengan mengahayati angin sepoi-sepoi bahasa, salah seorang dari kalangan 'adik beradik' al-faqir telah menunjukkan satu berita. Al-faqir tidak begitu mengingati tajuk berita tersebut, tetapi satu perkataan yang terpahat di dalam ingatan, "MUSAWAH".

APA ITU MUSAWAH?

MUSAWAH ialah sebuah program yang membincangkan satu jalan penyelesaian untuk mencapai sebuah resolusi, menuntut keadilan bagi pihak wanita. Program ini berlangsung selama 4 hari, jika al-faqir tidak silap.

SIAPA PENGANJUR MUSAWAH

Jika beberapa tahun sebelum ini, negara pernah digemparkan dengan berita Azlina Jailani atau lebih dikenali sebagai Lina Joy. Tuntutannya di mahkamah bagi meluluskannya menukar status agama yang dianutinya terus menjadi ingatan masyarakat Malaysia, khususnya Umat Islam. Dan amat memeritkan lagi apabila terdapat beberapa pihak yang menyokong dan berusaha membantunya dalam usaha mencemarkan kesucian Islam itu sendiri. Antaranya Sisters In Islam (SIS). Mereka jugalah yang menganjurkan program musawah ini.

APA TUNTUTAN MEREKA?

Jika kita meneliti semula apa yang terpampang di dada akhbar, kita akan mendapat jawapan yang cukup jelas. Apa yang diinginkan oleh pihak ini ialah 'keadilan' bagi pihak wanita. Al-faqir begitu marah dan sedih dengan kenyataan yang dikeluarkan. Mereka menyatakan di dalam Islam terdapat diskriminasi terhadap golongan wanita. Mereka menambah, jika golongan wanita bercakap mengenai hal berkaitan ekonomi, politik atau hal-hal lain, tidak ada tegahan di situ. Tetapi jika mereka bercakap mengenai tuntutan keadilan wanita di dalam Islam, mereka akan dibidas. Mereka akan dikatakan tidak mematuhi undang-undang Islam, anti-Islam dan sebagainya.

Al-faqir teringat kata-kata seorang bekas pensyarah Darul Quran di dalam sebuah program. Kebetulan di dalam ceramahnya, ada seorang sahabat menyampuk. Lantas ustaz pun bersuara menegur sahabat tersebut.

Kalau tak cakap pun, dah nampak jahilnya, kalau bercakap lagi jelas jahilnya

Itulah yang al-faqir rasakan sesuai untuk dilabelkan kepada golongan ini. Mereka bercakap seolah-olah mereka mengetahui segala hukum-hakam Islam. Seorang teman berkata, "...bercakap tu macam pandai lebih daripada Tuhan..."

Apa yang tidak adilnya pada Islam? Mereka menuntut hak persamaan di dalam setiap perkara. Sehingga mereka pernah mengeluarkan kenyataan bahawa tudung/jilbab itu TIDAK WAJIB.

GILA!!

Sungguh biadab dan mereka sememangnya biadab. Mereka tidak pernah mengambil iktibar daripada kisah-kisah di dalam Al-Quran. Mereka sememangnya sengaja ingin mencabar undang-undang Allah. Keadilan yang mereka maksudjan merupakan sebuah kezaliman. Meraka takrifkan keadilan sebagai kesaksamaan antara lelaki dan peremuan, sedangkan takrifan adil yang sebenarnya ialah MELETAKKAN SESUATU PADA TEMPATNYA.

Al-faqir berpndapat, idologi yang mereka bawa ini ialah idologi yang menyesatkan dan mereka wajib bertaubat. Jangan bercakap mengenai Islam jika diri tidak memahami Islam. Ingatlah, Allah pernah berfirman di dalam Al-Quran, di dalam Surah Yunus;

"Sesungguhnya Allah tidak pernah menzalimi manusia, tetapi merekalah yang menzalimi diri mereka sendiri"

Bagi mereka yang menyokong dan terlibat secara tidak langsung, wajib juga untuk bertaubat daripada dosa ini.

"Redha kepada kufur, kufur. Redha kepada Maksiat, maksiat"

Renungkan...

0 comments:

Post a Comment

Our Blogger Templates Web Design

Kepada sesiapa yang ingin mengambil bahan dari blog ini, pihak kami mengalu-alukannya. Sebarkan bahan ini dengan sebaiknya untuk faedah dan kepentingan bersama. Syukran

NASYID FM

Sila download

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP