I made this widget at MyFlashFetish.com.

ALMARHUM USTAZ FADZIL NOOR; DALAM KENANGAN

>> Thursday, June 25, 2009



Tujuh tahun yang lalu, umat Islam di negara ini khususnya telah kehilangan seorang mujahid yang tidak pernah jemu untuk berjihad di jalan Allah bagi meninggikan semula syi'ar Islam.

Pemergiannya sukar dicari ganti. Ketika beliau dipanggil menghadap Kekasihnya, umur saya ketika itu baru menjangkau belasan tahun. Ketika itu, saya mengenali beliau dalam gaya seorang ahli politik. Presiden PAS, itulah wasilah beliau dalam memartabatkan semula Islam yang semakin dipijak dan dihina. Namun, saya mula mengenali beliau dari sudut yang lain setelah berjaya menjejakkan kaki di bumi waqafan, bumi hijau Ma'ahad Mahmud.

Walaupun tidak pernah bersua, namun hati ini tetap merindui almarhum. Lantaran itu, saya akan cuba memastikan untuk tidak terlepas menziarahi makam almarhum yang terletak di Muassasah Darul Ulum sekiranya ke sana. Berada di kawasan itu, saya dapat merasakan ketenangan. Seolah-olah batang tubuh almarhum berada di hadapan saya.

"Ya Allah, diri ini tidak punya bekalan yang cukup untuk dibawa pulang berjumpa dengan-Mu melainkan mencintai para ulama' yang gigih berjuang untuk memartabatkan Islam dan syi'arnya. Cucurilah rahmat ke atas almarhum Ustaz Fadzil Noor, tempatkanlah beliau bersama orang-orang yang soleh dan orang-orang yang berjihad di jalan-Mu."

Jika tujuh tahun lalu kita telah kehilangan seorang Fadzil Noor, ayuh! Kita pastikan bahawa pejuang-pejuang hari ini dan yang bakal lahir kelak ialah Fadzil Noor yang seterusnya!

0 comments:

Post a Comment

Our Blogger Templates Web Design

Kepada sesiapa yang ingin mengambil bahan dari blog ini, pihak kami mengalu-alukannya. Sebarkan bahan ini dengan sebaiknya untuk faedah dan kepentingan bersama. Syukran

NASYID FM

Sila download

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP