I made this widget at MyFlashFetish.com.

KEMBALI MENULIS

>> Wednesday, August 19, 2009

Setelah 2 minggu, akhirnya saya berpeluang juga untuk melepaskan geram, rindu pada papan kekunci komputer. Setelah berlalunya majlis Konvokesyen DQ, saya terus bergegas ke Bangi untuk mengikuti program JAKIM (Bas Belia MABIMS) bersama dengan belia-belia dari Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kusangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Belum pun sempat program tersebut berakhir, badan saya mula berasa sakit dan sengal. Saya dapat mengagak, ini mesti nak demam. Bermula pada malam majlis penutup Tilawah peringkat antarabagsa yang lalu saya diserang demam panas. Suhu awalnya 39.6 darjah celcius. Demam berlanjutan sehingga saya pulang ke rumah.

Hampir seminggu 'ditamrinkan' mengajar saya erti sebuah kesabaran. Sakit itu kaffarah daripada Allah. Alhamdulillah, saya mampu laluinya dengan mudah. Demam beserta simptom H1N1 memang sesuatu yang tidak diduga. Terima kasih kepada akhi Syurahbil yang membawa saya ke klinik ketika di dalam program tersebut. Di dalam keadaan terlantar dan tak bermaya untuk bangun dari pembaringan, saya dikejutkan dengan berita pemergian Ustaz Asri Ibrahim. Mudah-mudahan rohnya bersama hamba-Nya yang soleh.

Dikala itu, saya terfikir. Mati tidak mengenal usia. Apakah selepas ini kita pula yang akan dipanggil menghadap-Nya? Hanya Allah sahaja yang Tahu...

*Tahiniah kpd Abang Duwe yang selamat tiba di Indonesia. Jumpa lagi nanti Insya Allah. Minta maaf sebab tak sempat nak jumpa. Ana cari selepas konvo lepas, tapi tak jumpa.

0 comments:

Post a Comment

Our Blogger Templates Web Design

Kepada sesiapa yang ingin mengambil bahan dari blog ini, pihak kami mengalu-alukannya. Sebarkan bahan ini dengan sebaiknya untuk faedah dan kepentingan bersama. Syukran

NASYID FM

Sila download

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP