I made this widget at MyFlashFetish.com.

SALAM JUANG BUAT SAHABAT-SAHABATKU!!!

>> Friday, September 25, 2009

Malam siang berlalu,
Gerhana kesayuan tiada berkesudahan,
Detik masa berlalu,
Tiada berteman,
Oh syahdunya...

Sejenak ku terkenang,
Hakikat perjuangan,
Penuh onak dan cabaran,
Bersama teman-teman,
Harungi kehidupan,
Oh indahnya...


24 September, jam menunjukkan jam 4.00 petang. Aku menunggu sahabat sepermainanku sejak kecil, Farhan untuk sama-sama ke airport. Sahabat-sahabatku bakal bermusafir jauh. Perpisahan yang sementara bakal terjadi.

Tiba di Alor Setar. Perutku semakin rancak mengalunkan 'nasyidnya'. Singgah makan di RFC sebelum meneruskan perjalanan ke airport.

Tiba di airport pada jam 8.15 malam. Mukaku nampak tenang, namun hakikatnya hatiku terlalu risau jika tak dapat berjumpa. Manalah tahu diri ini bakal dijemput menghadap Allah terlebih dahulu.

Alhamdulillah... Sempat juga. Aku bergegas mendapatkan sahabat-sahabat seperjuangan di dalam Badan Dakwah dan Kebajikan serta PPIK. Wajah mereka berseri-seri. Terkenang ketika mula-mula melangkah masuk menjadi penuntut di Ma'ahad Mahmud. Mengikut perancangan asal tahun ini jugalah aku berangkat bermusafir ke "ardhil kinanah". Perancangan Allah itu adalah yang terbaik.

Kepada Akhi Naimul Firdaus, Fathuddin, Zulkifli, Farhan Nadhil, Hanif Che Harun serta sahabat-sahabat yang lain teruskan usaha kalian untuk berjihad di bumi Anbiya'. Masyarakat amat dahagakan khidmat kalian yang bakal memacu revolusi serta transformasi ummah.

Tidak lupa juga kepada Ukhti Shidatul Isma, Ukhti Fasihah serta sahabat-sahabat muslimat yang lain. Kalian adalah srikandi yang akan memimpin perubahan dan menjadi sayap kepada perjuangan memartabatkan Islam. Teruskan usaha kalian mencari permata di sana.


Selamat berjuang sahabatku,
Semoga Allah berkatimu,
Kenangan indah bersamamu,
Akan ku ingat ia selalu

Berjuanglah hingga ke akhirnya,
Dan INGATLAH SEMUA IKRAR KITA...


Sekian,

Warkah dari sahabat
Ikhwan Hafiz
25 September 2009 (6 Syawal 1430)
Kulim, Kedah

0 comments:

Post a Comment

Our Blogger Templates Web Design

Kepada sesiapa yang ingin mengambil bahan dari blog ini, pihak kami mengalu-alukannya. Sebarkan bahan ini dengan sebaiknya untuk faedah dan kepentingan bersama. Syukran

NASYID FM

Sila download

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP